Jak funguje SEO online a co je PPC kampaň?

Asi není potřeba zdůrazňovat, jak důležitá je v dnešní době pro firmy internetová propagace. Koneckonců, faktem je, že především mladí lidé se stále méně dívají na televizi. Jistě, je to pochopitelné, vzhledem k tomu, že internet ji může prakticky plně nahradit. Avšak pokud se firmy chtějí na trhu udržet, musí se tomuto trendu přizpůsobit.

muž sledující statistiky firemního webu

I to je důvod, proč má prakticky každá svou vlastní internetovou stránku. Ovšem aby ta byla navštěvovaná, musí o ní lidé vědět. A k tomu slouží právě internetová propagace. Té existuje spousta druhů, ovšem zdaleka nejvyužívanějšími jsou SEO, tedy Search Engine Optimalization a PPC, pay-per-click reklama.

Pokud jde o SEO online, tak to spočívá v úpravě webové stránky samotné. Cílem je, aby se její odkaz objevil při vyhledání určitého slova či fráze ve výsledcích na jednom z prvních míst. Tak se totiž značně zvýší pravděpodobnost, že na něj daný člověk klikne a onu stránku navštíví.

O tom, co je PPC kampaň, má tušení jen málokterý běžný člověk. Přesto se s ní setkal snad každý z nás. Jedná se o běžné internetové reklamy, na které když klikneme, tak nás přesměrují na internetovou stránku oné firmy.

Je tedy jasně vidět, že obě metody, ačkoliv se od sebe poměrně liší, mají za hlavní cíl zvýšení návštěvnosti firemní internetové stránky. Právě to totiž značně pomáhá zvyšovat zisk, především pokud je zde provozován také e-shop.

Musíme si totiž uvědomit, že každý z těchto návštěvníků představuje také možného zákazníka. Je to podobné, jako když někdo zavítá jen se podívat do obchodu. Část těchto lidí si skutečně nic nekoupí, avšak určitá skupina ano. A čím více jich bude, tím vyšší bude objem prodeje. A zde je princip naprosto stejný. Je tedy pochopitelné, že jej chtějí obchodníci využít.

písmena SEO ve vyhledávači

Zde je však potřeba říci, že podobně jako úspěch podobné strategie u kamenného obchodu závisí i na jeho vzhledu a uspořádání, to samé platí i u toho internetového. Můžeme mít sebelepší reklamní kampaň, avšak pokud náš web bude těžko srozumitelný a uživatelsky nepřívětivý, nemůžeme očekávat zvýšení zisku. I proto je právě jeho úprava jednou ze základních součástí celého procesu. Přeci jen, o zisk zde jde především.